Lady Moonlight
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Lady Moonlight

Een forum voor echte goths.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Autisme.

5 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Autisme. Empty Autisme. ma jun 21, 2010 9:50 am

Sirmentro Enduros

Sirmentro Enduros

Een stukje tekst dat ik even eerder vandaag op mijn Hyves blog heb gepubliceerd. Een groot deel van wat ik zeg slaat direct op mijzelf, een ander deel slaat op dingen die ik persoonlijk dan wel in mindere maten heb maar toch ook ervaar en een klein deel heb ik geincludeerd omdat dit toch een tekst is bedoeld om mensen zoals mij beter te leren begrijpen. Vind je het te kryptisch dan ben je gewoon uhm... iets raars:p Welkom:D

The following can not be said for every single individual who suffers from the same, we are all very much different from one another. Be puzzled ^^

-----------------------------

Als ik niet meteen antwoord geef, dan is dat niet voor het dramatische effect:-p Stel je niet zozeer een vraag dan komt het soms niet eens zo zeer in mij op een reactie te geven.
Men vind mij erg vlak praten, zonder veel toon en melodie, schijnbaar met weinig emotie en zeker zelden met gebaren gepaard.

Soms kan ik obsessief zijn in een bezigheid, zeker op jongere leeftijd ben ik uren bezig.
Soms dan is het een ware blokkade dat ik de functie van een activiteit niet inzie, reden is best belangrijk.

Stuur je mij de vrije wereld in dan kom ik de deur niet uit, jou vertrouwde veilige schoot en armen zijn mij veel te lief, jou structuur en orde doet mij goed.

Moet ik werkelijk op pad dan moet je zeker wel met mij mee, tot ik vertrouwd ben met de route, maar als je mij het instappen en uitstappen vertrouwd weet te maken dan durf ik het best op mijzelf aan, al zal ik iedere halte soms zelfs panisch willen vaststellen, en vergeet ik de naam van mijn halte dan ben ik zeker in paniek.

Leer mij ens iets nieuws, een uitdaging ga ik graag aan, maar maak het niet te eng, al schrik ik misschien niet eens zo snel.

Stel mij voor een raadsel, en wie weet los ik hem meteen op, of kom ik er van mijn levens lange dagen nog niet uit.

Wees niet bang mijn mening te vragen, het is vaak een fris inzicht, want wij ervaren dan ook alles net even anders.
Ik kom misschien niet snel voor mijn ideeen uit, maar ze liggen zo zwaar op de tong, een worsteling die je vaak niet eens zal merken.

Fantasie in overvloed? Een lied, gedicht of verhaal, een schilderij, instrumentaal kunstwerk of misschien zelfs een kalender zal je nog eens verbazen.
De harde wereld vereist van ons echter vaak een hogere opleiding dan wij bezitten, dit eerder omdat de scholen niet met ons om kunnen gaan dan dat wij niet in staat zijn te leren, zij het met een iets langzamer tempo.

http://sirmentro.hyves.nl/

2Autisme. Empty Re: Autisme. ma jun 21, 2010 11:47 am

MANOUK

MANOUK

Heel veel dingen klinken mij heel bekend.
Vooral dat eerste.
Ik heb echt gewoon te vaak dat ik mensen per ongeluk bijna negeer, vergeet antwoord te geven en andere dingen die eigenlijk gewoon logisch zouden moeten zijn.
En ik zal ook nóóit wat nieuws/engs in m'n eentje doen, daar moet je me echt toe dwingen.

http://www.last.fm/user/Manouk666

3Autisme. Empty Re: Autisme. ma jun 21, 2010 2:11 pm

MuseLovertje

MuseLovertje

Ik ben niet autistisch, maar ik heb best wel veel van dezelfde dingen. Maar dat komt omdat ik gewoon een te bang persoon ben

4Autisme. Empty Re: Autisme. di jun 22, 2010 10:30 am

MANOUK

MANOUK

MuseLovertje schreef:Ik ben niet autistisch, maar ik heb best wel veel van dezelfde dingen. Maar dat komt omdat ik gewoon een te bang persoon ben
Hetzelfde hier. Razz

http://www.last.fm/user/Manouk666

5Autisme. Empty Re: Autisme. di jun 22, 2010 11:11 am

Tezzie

Tezzie

Meeste klinkt juist niet als mij (: haha.

6Autisme. Empty Re: Autisme. di jun 22, 2010 4:19 pm

Lady Stardust

Lady Stardust

Ik heb het en ben in sommige dingen echt het tegenovergestelde.

Ik kan onzettend veel met emoties praten incl. gebaren (en dan alsnog het niet goed overbrengen -_-' ).
Stuur je mij de vrije wereld in? Mooi ik vind alleen wel mijn weg, maar je moet me er echt in sturen anders blijf ik in mijn routine. Ik wil alles zelf doen... tot het moment dat ik me realiseer dat ik echt nodig hulp heb.

Maar dat is bij iedereen anders... en ieder heeft een andere aanpak nodig. Da's lastig voor mensen die willen helpen.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum