Lady Moonlight
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Lady Moonlight

Een forum voor echte goths.


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Goth en religie

+7
MANOUK
Lady Stardust
Vampire
insanity-perdition
Spirit-of-nostalgia
Tezzie
DarkRomantica
11 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 2]

26Goth en religie - Pagina 2 Empty Re: Goth en religie wo nov 11, 2009 12:34 pm

Vampire



Ja en de mens heeft er allerlei rare dingen bij verzonnen ><

27Goth en religie - Pagina 2 Empty Re: Goth en religie wo nov 11, 2009 12:49 pm

MANOUK

MANOUK

Idd, net als waarom die gereformeerde mensjes geen tv mogen hebben.
Ze gaan mij niet wijsmaken dat dát in de bijbel staat. x'D

http://www.last.fm/user/Manouk666

28Goth en religie - Pagina 2 Empty Re: Goth en religie do nov 12, 2009 3:41 am

insanity-perdition



wtf x'D
dat heb ik nog nóóit gehoord xD

29Goth en religie - Pagina 2 Empty Re: Goth en religie do nov 12, 2009 6:58 am

Vampire



Ik heb een vriendin die bijna geen enkele films mag kijken omdat het zogenaamd en slechte invloed zou hebben

30Goth en religie - Pagina 2 Empty Re: Goth en religie do nov 12, 2009 10:21 am

Gast


Gast

OMG.

31Goth en religie - Pagina 2 Empty Re: Goth en religie do nov 12, 2009 11:37 am

DarkRomantica

DarkRomantica
Admin

Dat is echt rot, met zulke ouders ga je toch juist rebelleren?

https://ladymoonlight.actieforum.com

32Goth en religie - Pagina 2 Empty Re: Goth en religie do nov 12, 2009 11:38 am

MuseLovertje

MuseLovertje

Meestal gebeurt dat ook wel, en vaak dan ook achter de rug van de ouders.

33Goth en religie - Pagina 2 Empty Re: Goth en religie do nov 12, 2009 11:53 am

fjodor

fjodor

ik heb ook een oom en tante die heel erg protestants zijn, en me nichtje OA vond mijn corpse paint foto's echt afschuwelijk en verschrikkelijk. maar ja, je leert er mee leven, maar als ik dan bij een bruiloft ben en dan zie je dus die (eveneens protestante) familie die ik dus niet ken, dan merk ik dat ik heel erg aangestaard wordt xD

ik ben het 'zwarte' schaap van de familie ^^

34Goth en religie - Pagina 2 Empty Re: Goth en religie do nov 12, 2009 12:43 pm

MANOUK

MANOUK

Mijn halve familie luistert metal.
En de andere helft heeft er ook absoluut geen hekel aan.
Alleen één neefje, maar hem boeit het niet zo hoe ik erbij loop, zo lang ik 'die herrie' maar niet in z'n buurt draai. XD
Verder heeft ie dezelfde humor als ik, dus is het alsnog gezellig.
Dat neefje is trouwens ook de enige die niet van LOTR houdt. :'D

http://www.last.fm/user/Manouk666

35Goth en religie - Pagina 2 Empty Re: Goth en religie vr nov 13, 2009 8:57 am

insanity-perdition



mijn moeders kant is best wel alternatief

en die van mn vader vet ouderwets xD

36Goth en religie - Pagina 2 Empty Re: Goth en religie zo feb 07, 2010 6:33 pm

Sirmentro Enduros

Sirmentro Enduros

(lol sorry mensen dat dit zo'n lang bericht werd, had ik niet voorzien ^^)

Ik ben volkomen Atheist. God is (mijn excuus) verzonnen.

Oja, Jesus heeft bestaan, zonder twijfel. Maarja als er drie rijke luitjes bij je bedje komen met geschenken en je ouders overhalen dat je het kind van god ben, zodat zij jou ervan overtuigen, en ach al die andere onzin, ja dan ga je het ook wel geloven... of hij vond het gewoon fijn om gemarteld te worden.

Ik geloof wel in Geesten, of op zijn minst dat er Entiteiten zijn, zonder stoffelijk lichaam, die je soms wel eens paranoia maken, en ik geloof dat dromen van sommige mensen voorspellend zijn, want ik ken een paar vrienden die me dingen hebben verteld, die dan in abstracte vorm allemaal in een bepaald moment van diezelfde dag nog terugkomen.

Moet je luisteren: vriend van me droomt dat ie in het jaar 2027 in een tijdmachine stapt. Eigenlijk word hij door een vriend van ons in de machine geduwd, maar dat doet er maar heel weinig toe. In de tijdmachine ziet hij een klein hartje op de want. Hij voert op de controls het jaar 1997 in en hij gaat terug in de tijd. Hij stapt uit en komt zijn oude zelf tegen. Hij gaat zichzelf leren gitaar spelen(hij is nu al gitarist, best redelijk). Hij loopt met een knuffelbeer rond en hij komt een meid tegen, hij vind haar erg leuk en geeft de knuffel aan haar.
Hij en ik zijn al een aardige tijd bezig met een dromenboek en we beginnen wel een beetje te snappen hoe dromen werken, en vaak zoeken we ook nog kernwoorden op.
Dus hij verteld dat en ik kan er nog weinig mee, maar diezelfde dag gaan we naar een meid waar hij misschien wel een serieuze relatie mee zal krijgen en onderweg naar haar huis, zegmaar bij de entree tot haar wijk, staat er een verkeers boord van een rode cirkel met een 30 erin, alleen was het geen cirkel maar een hart. dus wij zijn ons er bewust van, dat er in de tijdmachine een hartje was.
Ok dus we zijn daar geweest, was gezellig enzo maar dat deed er niet echt toe. Lig ik die nacht in bed en ik blijf er maar aan denken. Net wanneer ik echt doorbraken begin te maken, en dit zweer ik, krijg ik het gevoel dat ik bekeken word. Dus ik kijk om me heen, niks, ik kijk naar buiten, niks. Het gevoel ging echt pas weg toen ik de hele puzzel had uitgevogeld, echt raar en ik heb wel eens eerder dingen meegemaakt, en niet eens alleen maar gevoeld.
De volgende dag spreek ik hem aan over de droom. Ik had het hem in mijn hoofd al duizenden malen verteld en ik kwam tot de conclusie dat we achteraan moesten beginnen.
We beginnen bij die knuffelbeer. Als een kind kan je een enorme band hebben met een knuffel. De knuffel is dus duidelijk een kern symbool voor een band. In de droom gaf hij de knuffel aan iemand die hij erg leuk vond, maar de persoon die hij in de droom zag is enkel een symbool van gevoelens: Liefde. Samen met de knuffel dus een relatie. Wat moeten we met die Relatie? We kunnen hem nu nog niet plaatsen, daarvoor moeten we meer weten.
Een scene terug; hij gaf zijn jongere zelf gitaar les. Nauja hij is gewoon veel te bezeten van zijn gitaar^^
Scene terug: hij was in de tijdmachine. Uit ervaring weten we dat een vervoers middel vaak een symbool van bepaalde dingen in ons leven is. We willen ergens heen, iets berijken. In dit geval: ignore those things. In dit geval was de tijdmachine een aanduider van locatie. Welke locatie? Toen ik mijn vriend vroeg wat er in de machine allemaal was kwam hij gelijk uit op dat hartje. Ik wist hem aan te vullen dat ook het control paneel er was, waarop hij invoerde dat hij van 2027 naar 1997 ging, dertig jaar terug in de tijd. Een hartje en 30, het boord dat net buiten de wijk staat van de meid waar hij smoer op is. Dus in die wijk is een band van genegenheid te vinden.

Uit onze ervaring kan je vaststellen dat een typisch vervoers middel, zoals een trein station, gaat over waar je heen wil in je leven. De tijdmachine was in dit geval juist een bestemming. Ik vroeg aan mijn vriend wat er allemaal in de tijdmachine was, hij zei zoals verwacht gelijk dat hartje. Ik voegde toe dat er de controls waren, en op die controls voerde hij in dat hij van 2027 naar 1997 ging, 30 jaar terug in de tijd. Dat hartje en die 30 waren een bestemming, die we de avond ervoor tegen waren gekomen. De wijk waar die vriendin van hem woonde. Wie kennen we die in die wijk woont? Dus ja, ik denk dat die hele droom aanduid dat hij en zij een lange, serieuze relatie zullen krijgen, daargeloof ik echt heilig in. Er zijn al teveel dromen uitgekomen van die gast om nu nog te twijfelen.
En oja, die vriend die hem de tijdmachine in duwde? Nou, je zou kunnen stellen dat hij hem een zetje in de juiste richting gaf, hem hielp. "Een vriend" die hem helpt in zijn droom, of een vriend die hem helpt met zijn droom. Dus ik denk dat de droom wist dat ik het wel effe voor hem op een rijtje zou zetten.

En wat die entiteiten betreft? Ik doe soms aan meditatie, een keer deed ik het voor mijn PC omdat ik een goede methode had opgezocht, en ik kreeg enorm last van mijn ogen terwijl ik bezig was. Ze weigerde uit alle macht dicht te blijven en het voelde zelfs of er iets onder bewoog(vast mijn ogen zelf). Tegelijk kreeg ik echt een heel levendig beeld op mijn netvlies van de pc, op de monitor kon ik iets of iemand zien schreeuwen, alsof die uit de monitor wou. Half gedwongen, hald uit paranoia opende ik mijn ogen en zag dat er niks raars mee was.

Een andere keer zate ik en diezelfde vriend 's avonds in een parkje en we kijken uit op een straat die daar op aansluit. We hadden toen we naar het park liepen al last van schimmen in onze ooghoeken, soms zagen we zelfs bijna op dezelfde plaats op hetzelfde moment schimmen, maar nu zaten we in het parkje en ik zie iemand, vermoedelijk een vrouw, naar haar auto gaan en er iets uithalen. Het is slecht verlicht en ik zag het alleen in zwart, auto en mens waren feitelijk niet te onderscheiden maari k zag beweging. Ik zeg van zie je die persoon. Hij vroeg dus van waar? Ik wijs het aan, 'daarzo bij die auto's'
'nee man, zie niks'
ik heb hem zeker 3 minuten laten kijken terwijl ik het, dan wel met enige moeite, zelf bekeek, en ik weet dat ik iemand zag, maar hij kon haar niet zien.

(ik kan nog aardig wat andere dingen opnoemen maar dit berichti s nou al meer dan lang genoeg^^ wil je meer horen dan ga ik graag door)

http://sirmentro.hyves.nl/

37Goth en religie - Pagina 2 Empty Re: Goth en religie ma feb 08, 2010 6:04 am

fjodor

fjodor

etniteiten geloof ik niet in, ik heb genoeg programma's gezien waarin het voor mij overduidelijk wordt gemaakt dat het allemaal stofeeltjes zijn en haren die voor de lens van de camera of gewoon goedkope trucs zijn
'
dat wat je uitlegt van die droom is wel vet

maar ook hier geloof ik zelf niet in, sterker nog, ik herriner me nooit een droom
en naar mijn mening is dat verband dat wordt gevonden voornamelijk suggestie
als een iemand iets suggereert en de ander heeft echt geen flauw idee, dan ga je die eerste al snel geloven. en mensen zoeken dan meestal meer naar het verband dat ze willen zien.

en de rest vind ik gewoon toeval

maarja, zo heeft ieder zijn ding Razz

38Goth en religie - Pagina 2 Empty Re: Goth en religie vr jul 01, 2011 8:53 am

BlackAngel

BlackAngel

Mijn ouders zijn christelijk, zelf ben ik tegenwoordig atheïst.
Sinds een half jaar ben ik me gaan verdiepen in spiritualiteit en ik heb sinds een week of drie eindelijk het nut van meditatie ontdekt, verder vind ik alle religies op zich wel interressant, maar ik verdiep me er niet echt in ofzo.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 2]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum